כאשר עומדים בפני פירדה מומלץ לשכור חברת עורכי דין  לענייני גירושין, משפחה ודיני מעמד אישי. בכתבה זו נסביר מה חשיבותם של עורכי דין גירושין ומשפחה ותפקידם בתהליכי גירושים

משרד עו"ד גירושין לרוב מספק ייצוג משפטי בסוגיות של גירושין, דיני משפחה ומעמד אישי, תוך שימוש בכישורים המקצועיים המגוונים של בעליו ושל שאר עורכי הדין שבמשרד, ותוך ראיית עולם רחבה ומתקדמת לגבי הטיפול המשפטי לו זכאי כל לקוח. משרד זה מתמחה בגישור וסיוע בתהליכים של גירושים בהסכמה – תהליכים בהם שני בני הזוג משתפים פעולה על מנת להגיע להסכם הוגן וללא כאבים מיותרים ונזק נפשי.

המשרד עוסק גם בחטיפות ילדים ,צוואה, ירושה וניהול עיזבונות, ביגמיה וסוגיות זוגיות, מזונות, יחסי ממון, מעמד אישי, אלימות במשפחה, נישואים אזרחיים, אימוץ ילדים ומשמורת, סוגיות קטינים ועוד.

חברת עורכי הדין מתמחה בסוגיות משפטיות הקשורות לענייני צוואה, טיפול בירושה  וסכסוכי ירושה בין בני משפחה,  סכסוכים הקשורים לצוואות וחלוקת ירושות, ובניהול עזבונות.

מידע נוסף על הליכי גירושין

הליכה לקראת פירוק של משפחה הינה לרוב רגע מלא בהיסוסים וקשיים. לאחר שהתקבלה ההחלטה צריך לקחת אוויר עמוק ולהתחיל להתכונן לתהליך הגירושים. ישנם מספר דברים שכדאי להכין לפני שמתחילים הליכי הגירושים רשמיים. הכנות אלו חשובות במיוחד כאשר ישנו חשש לאי שיתוף פעולה וניסיונות הונאה של בן או בת הזוג במהלך הליכי גירושין אשר יגרום לו או לה להעלים מסמכים חשובים לפני פניה אל בית משפט.

זכויות כספיות
לפני שאתם מכריזים על הליכי גירושין הכינו את כל המסמכים המעידים על ההון המשותף שלכם. בין מסמכים אלו הכינו את פרטי חשבונות הבנק ופרטי מצב החשבונות העדכניים ביותר. הכינו תלושי משכורת ועדויות על קרנות פנסיה, השקעות משותפות, טופס פתיחת כספת וכל מסמך אחר שיעיד על הון הנמצא בבעלות משותפת או בבעלות אחד מבני הזוג.

רכוש
הכינו את כל המסמכים המעידים על הרכוש המשותף שלכם, חשוב לחפש מסמכים בעלי אסמכתא משפטית. הכינו מסמך מלשכת המקרקעין המעיד על בעלותכם על הבית או מסמכים מן הבנק המעידים על ההשקעה בבית במקרה והבית אינו רשום על שם בני הזוג. הביאו את דוח תשלום המשכנתא העדכני ביותר. הכינו רשימה של כל הרכוש החשוב שנמצא בבית הכולל רהיטים, מוצרי חשמל ודברים נוספים בעלי ערך והשיגו גורם חיצוני אובייקטיבי שיוכל לחתום על רשימה זאת. אם יש לכם ביטוח דירה ייתכן שיש רשימה כזאת בידי חברת הביטוח שחתומה על ידי נציג חברת הביטוח.

עסק
אם יש בידכם עסק משותף או שיש בבעלות אחד מבני הזוג עסק מומלץ להמציא טפסים המעידים על מצב החשבונות של העסק, על ההשקעות, ההכנסות והמניות הקשורות בעסק. לאחר שתתחילו הליכי גירושין, ייתכן ויהיו אלה המסמכים ש"ייעלמו" הכי מהר.

מזונות
גובה דמי המזונות שיתקבל תלוי בהכנסות החודשיות ובהוצאות של בני הזוג ולכן חשוב לשמור תלושי משכורת וכל קבלה או דוח שיעיד על הוצאות. מומלץ להביא מסמכים שיעידו על: הוצאות חינוך, חוגים וקייטנות של הילדים, תשלומים שונים כגון ארנונה וחשמל, קבלות על רכישות וקניות מהחודשיים האחרונים וכל דבר נוסף שמעיד על גובה ההוצאות שלכם.

רבנות
הליכי גירושין ברבנות יותר סבוכים וחובת ההוכחה בהם יותר גבוהה. לכן מומלץ להיעזר בכל מסמך שיעיד על עילה לגירושין כגון דוח של חוקר פרטי על בגידה, דוח של לשכת הרווחה על אלימות וכד'.